Friday, July 6, 2012

Cuter with words

 

my parents does not really express themself with words, action plays a big role, especially my dad, but sometimes me as a daughter misjudge them or worst, i didnt think that the actions means something, zero! something good happened lately with my mom….my mom adalah seorang yang buta IT, tak pernah sentuh komputer, komputer kat rumah yang dah bertahun-tahun memang tak pernah tengok my mom sentuh, handphone just tahu call, angkat call and baca sms. One day, I received smses from my mom’s

mom : NADIAH..DOK WAK GAPO? (exactly uppercase)

me : xde bt ape, bakpo?

mom : RINDU

at first I thought its my brother using my mom’s phone, when ‘RINDU’ came out, I know its someone else, terus call, rupa-rupanya my sister yang ajar my mom macam mana nak taip sms, sebelum ni punye la nak ajar, tapi die tak nak, maybe my mom boring sorang-sorang kat rumah sebab tahun ni adik bongsu aku sambung belajar kat matrikulasi, so dah tak ada peneman kat rumah….now, my mom boleh sms bila-bila masa and tak malu-malu dah nak cakap rindu, kalau tak jangan harap my mom nak mengaku die rindu kalau on the phone….hikhik

Bila masing-masing dah besar, ada kerja sendiri, sambung belajar, parents aje la yang kat rumah, susah senang, sakit or rindu mereka pendamkan je, takut anak-anak risau….So, sebelum aku ada tanggungjawab yang lagi besar, aku nak berbakti kepada parents aku sebanyak mana yang aku mampu, in every way, we’ll never know until when they’re going to be with us, berbaktilah sementara mereka masih ada……kan kan kan?

tapi sekarang ni aku tengah menyusahkan parents aku sebab 2 moths working without salary, mana nak cekup duit, husband tak ada nak pau, kawan-kawan pun sama kes dengan aku…….THANKS MA and ABAH for supporting me in every way you can, I LOVE U in a way that anyone else can’t.

 

 

 

p/s: ikhlaskan hati pleaseeee…..

No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails